„Proiectul Primăriei Capitalei, care vizează construirea a 4 piste ciclabile în București, va primi finanțare în valoare de 44,5 milioane lei de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Mediului (din sumele obținute de către Minister din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră pentru finanțarea proiectelor de investiții și de la bugetul local al U.A.T Municipiul Bucuresti). În acest sens, a fost aprobată miercuri Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București”, următorul pas fiind semnarea contractului de finanțare”, anunță Primăria Capitalei, într-un comunicat de presă remis MEDIAFAX.
Astfel, este vorba despre 4 trasee, dispuse pe 21 de artere, și care însumează 48 de km.
Reprezentanții Primăriei precizează că Guvernul a mai alocat bani pentru construirea de piste de bicicliști în Capitală și în trecut, dar fondurile au rămas necheltuite, pentru că, la acea dată, administrațiile anterioare nu au pregătit și nu au depus proiecte, condiție obligatorie pentru ca sumele să poată fi accesate.
Proiectul cuprinde 4 trasee ce vor acoperi nevoia de piste de biciclete la nivelul municipiului București și vor lega pista deja existentă din Calea Victoriei de cele mai importante 4 puncte din București.
Traseele au fost deja aprobate în plan local, la propunerea primarului general, în Consiliul General al Municipiului București, și au la bază ca document strategic Planul de Mobilitate Urbana Durabilă al Capitalei (PMUD, document aprobat în anul 2017.
Traseul 1 are două ramificații:
Ramura 1: Piața Victoriei – Bdul. Aviatorilor – bdul. Beijing – str. Nicolae Caranfil – sos. Pipera;
Ramura 2: Bdul. Constantin Prezan – sos. Kiseleff – Piata Piata Presei Libere
Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 7,70 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 9,30 km.
Traseul 2: P-ța Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu.
Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 8,60 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 17,20 km. Suprafața totală de teren ocupată de realizarea pistelor destinate circulației bicicliștilor este de cca. 56.930mp.
Traseul 3: Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenței – Bd. Națiunile Unite (Pod Grozavești)
Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfașoară acest traseu este de cca. 5,50km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 10,15km. Suprafața totală de teren ocupată de realizarea pistelor destinate circulației bicicliștilor este de cca. 37.850mp.
Traseul 4: Bd. Libertății – Piața Constituției – Bd. Unirii – Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul Național.
Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 6,19 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 11,60km.
Suprafata totală de teren ocupată de realizarea pistelor destinate circulației bicicliștilor este de cca. 44.250mp. Suprafața totală ocupată de lucrările de realizare ale acestei piste este de 166.530mp.
Pe traseul acestor piste de biciclete, vor fi amplasate 420 de parcări publice pentru biciclete. Rastelele vor fi amplasate în apropierea clădirilor cu potențial mare de atragere a persoanelor care folosesc bicicleta, precizează Primăria Capitalei.
„Amplasarea efectivă și lățimea pistelor ciclabile au fost proiectate în funcție de situația din teren. Ca exemplu, tronsonul amplasat intre str. Baba Novac si str. Camil Ressu nu a permis amenajarea unui spatiu dedicat exclusiv circulatiei biciclistilor, acestia putand circula aici pe partea carosabila, in conformitate cu legislatia in vigoare care incadreaza bicicleta in categoria vehiculelor. Proiectul prevede realizarea de marcaje orizontale-longitudinale si transversale realizate cu vopsea ecologica, alba, tip masa plastica, care asigura vizibilitate in conditii de ceata, ploaie atat pe timp de zi cat si de noapte, semnalizarea verticala cu table metalice acoperite cu folie reflectorizanta montate pe stalpi gata confectionati din teava de 1,5 toli, amplasarea de separatori fizici de delimitare a pistei de bicicleta de spatiul destinat circulatiei pietonilor”, potrivit sursei citate.
Reprezentanții instituției conduse de Gabriela Firea mai transmit că, în prezent, sunt realizate lucrările de infrastructură pe Traseul 1 – Ramura 1: Piața Victoriei – Bdul. Aviatorilor – bdul. Beijing – str. Nicolae Caranfil – sos. Pipera, urmând a fi realizare lucrările de marcaje orizontale și semaforizarea după atribuirea contractului de execuție, procedura fiind în derulare.
Pentru Traseele 2, 3 si 4 este în curs de definitivare proiectul tehnic și urmează obținerea autorizației de construire.
Durata de realizare a pistelor este de 6 luni.